Слава Ісусу Христу! - Слава Україні! Слава Героям України!


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

четвер, 7 листопада 2013 р.

07.10.2013р. Б. / Ватикан: представлено Підготовчий документ Синоду єпископів про сім’ю

Синод єпископів
Невідкладність звіщення Євангелія про сім’ю в сучасних умовах, позначених різноманітними формами кризи: ось провідна думка Підготовчого документа Надзвичайної асамблеї Синоду єпископів на тему «Завдання сімейного душпастирства у контексті євангелізації».
 
Надзвичайну асамблею заплановано на 5-19 жовтня наступного року. Папа Франциск ухвалив рішення скликати Синод єпископів двічі. На Надзвичайній асамблеї 2014 року буде представлено «status questionis», підготовка вже розпочалася розсиланням питань до єпископів; потім 2015 року відбудеться планове засідання Синоду, де має бути розроблена програма душпастирства людської особистості та сім’ї. 

Суспільна й духовна криза наших днів стає пастирським викликом, що скерований до євангелізаційної місії Церкви щодо сім’ї, читаємо у Підготовчому документі. Нині ми стикаємося з безпрецедентними проблемами: зростання числа вільних співжиттів, які інколи виключають саму думку про шлюб, та одностатевих союзів, у деяких країнах уже допущених до усиновлення дітей. Уваги з боку Церкви потребують і нові концепції, що стосуються сім’ї: сурогатне материнство, культура тимчасового, а також апріорна впевненість у нестабільності шлюбного союзу. В документі названо також і такі пастирські виклики, як мішані та міжрелігійні шлюби, сім’я з одним із батьків, багатоженство, шлюби за вибором батьків, часто пов’язані з проблемою приданого, а то й викупу; система каст, культура відмови від зобов’язаності; форми фемінізму, ворожі Церкві; міграційні потоки та переформулювання самої ідеї сім’ї; релятивістський плюралізм у розумінні шлюбу; ідеологічні тенденції, які породжують законодавчі акти, що знецінюють нерозірвальність шлюбу та вірність подружжя; вплив мас-медіа на сприйняття шлюбу і сімейного життя; нові інтерпретації прав людини. Й насамперед, у церковній сфері, — відхід від практики Таїнства Шлюбу, а також невіра в цілющу силу Таїнства Примирення. 

У нерозривних узах шлюбу, нагадує Підготовчий документ Синоду про сім’ю, «подружжя переживають красу любові, батьківства й материнства», а також удостоєні участі у творчому діянні Бога. Подружжя беруть на себе відповідальність за виховання людей на благо людського роду. 

Документ звертає особливу увагу на душпастиську опіку підлітків та молоді, народжених у незаконних з церковного погляду шлюбах, де батьки ніколи не приступали до святих таїнств.

Віровчення про сім’ю і шлюб, підкреслюється у Підготовчому документі, має бути запропоноване «комунікативним та ефективним» способом, аби «дійти до сердець і перемінити їх згідно з Божою волею, явленою у Христі Ісусі». 

Документ пропонує короткий огляд біблійного та церковного вчення про сім’ю. «Шляхом дітонародження чоловік і жінка здійснюють у вірі співпрацю з Богом у збереженні сотвореного та в розвиткові людської сім’ї». Цей задум Бога був порушений первородним гріхом. Ісус Христос відновив красу шлюбу, заново явивши цей задум Бога. Ісус під час свого земного життя проповідував єдність і вірність подружжя, відкидаючи розлучення і перелюб. 

Особливу увагу в документі звернено на викладення вчення про сім’ю в Катехізисі Католицької Церкви. Пастирська діяльність Церкви черпає натхнення в істині про шлюб згідно з задумом Бога, який створив чоловіка і жінку: в повноті часів Він явив в Ісусі Христі також і повноту подружньої любові, возведеної до Таїнства. Однак християнський шлюб, базований на згоді, наслідком якого є благо та обов’язки подружжя, не застрахований від гріха, спроможного привести його до глибоких ран та до зневаги самої гідності шлюбу.

У Підготовчому документі Синоду єпископів про сім’ю його учасникам пропонується дати відповіді: єпископи мають відповісти на запитання про сприйняття церковного вчення про шлюб по їхніх дієцезіях, про поширеність Таїнства Шлюбу серед охрещених непрактикуючих католиків та ін.
 
За матеріалами: Радио Ватикана 

Джерело:   КРЕДО 

Немає коментарів:

Дописати коментар