Слава Ісусу Христу! - Слава Україні! Слава Героям України!


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

субота, 14 квітня 2012 р.

14.04.2012р. Б. / Шотландія: носи хрест з гордістю!



Шотландський  митрополит  Единбурга  закликав до повсякчасного носіння хреста як  символу  віри. Кардинал Кейт Патрік О'Брайєн у великодньому посланні заявив, що символ християнства  нагадує віруючим про роль Христа у світовій історії. Це стає стимулом, - відзначив шотландський прелат, - для повсякденного життя згідно з Його вченням.
 

Оскарження кардинала  О'Брайєна пов'язано з появою в Великобританії  нових випадків покарань  християн за носіння релігійних символів на роботі. В даний час дві жінки з Великобританії очікують розгляду їх скарг в Європейському суді  з прав людини. Одна  з них за носіння хреста  втратила роботу в британській авіакомпанії. Друга заявила, що у фінансовій установі працедавець змушував її приховати ланцюжок  з хрестом, за відмову чого жінка була звільнена.





За матеріалами radiovaticana.org

Джерело:  Мандрівники Христа Царя

пʼятниця, 13 квітня 2012 р.

13.04.2012р. Б. / Кампанія «40 днів за життя» врятувала від аборту понад 800 дітей

1 квітня завершилася весняна кампанія «40 днів за життя», що проводилась в різних країнах світу, врятувавши сотні дітей від абортів.
 
«Це була найбільша кількість дітей, які коли-небудь були врятовані завдяки проведенню цієї кампанії» - сказав директор Шон Карні.
 
Згідно даних, які постійно оновлюються, близько 804 матері вирішили не робити аборту.
 
«Ми славимо Бога за це», сказав Карні.
 
«Ми бачили 5 працівників клінік, в яких роблять аборти, що навернулися та залишили свою роботу. Все ще працюємо з низкою працівників таких клінік, які також розглядають можливість покинути роботу» - додав він.
 
Кампанія «40 днів за життя» розпочалася у 2007 році, збираючи волонтерів у різних країнах, які моляться та ведуть діяльність спрямовану на захист людського життя, проводячи, між іншим, мирні чування біля клінік, в яких роблять аборти. Цієї весни такі дійства проводились у 258 містах.


Джерела: www.catholic-media.org , CNA

Мандрівники Христа Царя






...близько 804 матері вирішили не робити аборту...

...«Це була найбільша кількість дітей, які коли-небудь були врятовані завдяки проведенню цієї кампанії»...

На превеликий жаль, це всього лише малесенька крапля серед величезного океану гріха дітовбивств та все ж...

Та все ж необхідно залучатися до волонтерства всім небайдужим людям, бо час короткий, то ж, поспішаймо чинити добро доки сонце світить.

Катехит парафії Преображення Господнього р.Б. Леонід.

четвер, 12 квітня 2012 р.

12.04.2012р. Б. / Великдень наш… поганський



Серед свят християнського літургійного кола в українському народі в особливіший спосіб втішаються повагою два: Різдво та Великдень. Цікаво, що властиво саме така двоякість: Різдво – Великдень, на думку багатьох дослідників, є ознакою приналежності нашого народу до західного християнського цивілізаційного кола. І тим ми відзначаємося серед народів, які називають себе християнськими: більшість нашого народу своє християнство виражає через східний обряд, але належить до західного цивілізаційного кола.
 
Але, як і більшість християнських народів, і наш нарід є сакраменталізований (майже всі охрещені, миропомазані, шлюбовані, принаймні час від часу йдуть до Сповіді та Причастя), але не до кінця євангелізований.
 
Християнство на терени сучасної України проникало вже від перших століть свого існування. Легенда про відвідини св. Апостолом Андрієм Київських гір, можливо, не має під собою іншого підґрунтя, як тільки прагнення Київської Церкви довести своє апостольське походження і право на Патріархат, але вона вказує, що вже від початків християнства проповідь про Воскреслого чулася на тих просторах, які нині називаємо Україною.
 
Християнство до нас продовжувало проникати і з Півдня, і зі Заходу. На першому Вселенському соборі були присутні єпископи з українських теренів і то не тільки з грецьких колоній Причорномор’я, але й з теренів власне негрецьких – скажімо, готський єпископ Ульфіла, перекладач Біблії на готську, вершив свою службу серед населення українських територій.
 
А ближче до наших часів, як сповіщають нам документи ватиканських архівів, у Перемишлі уже наприкінці ІХ ст. існувала архиєпархія для хорватів (предків сучасних галичан і, можливо, волинян). У 988 св. Володимир зробив християнство офіційною релігією своєї держави, включивши Русь у коло охрещених народів.
 
Та не зважаючи на оголошення християнської проповіді на наших теренах зі стародревніх часів, у звичаях нашого народу ще залишилося багато того специфічно поганського, що навіть не прикрите бодай тоненьким шаром християнського тлумачення.
 
Наші народні звичаї, пов’язані з християнськими святами, часто сповненні поганськими обрядами, які не те що не провадять людину до Бога, не те що не готують її до зустрічі з Воскреслим, але й, що гірше, затіняють сам Великдень, як християнське свято.
 
Чого, наприклад, вартують лише різноманітні забобони та вірування пов’язані з приготування до Великодних свят! Що має спільного з християнством Чистий Четвер, коли прибирання в хаті, відвідування лазні, широко розрекламоване у ЗМІ, повністю затінило собою день Встановлення Пресвятої Євхаристії і Таїнства Священства?! Про яку семиденну прославу Великодня може йтися взагалі, коли для молоді є важливіше пообливати всіх і кожного у Великодний Понеділок, аніж взяти участь у Літургії?!
 
Наші поганські предки подібно до багатьох старих народів трималися місячного календаря і десь кінцем квітня початком травня святкували прихід нового року. Багато що з того затримали і ми. Дещо похрестили, а дещо лишили таким, як воно колись в поганстві було, хіба що втратили значіння цього.
 
Так, напередодні святкувань наші предки дійсно очищали себе ритуально. Ритуальна чистота вважлива у поганських обрядах. Настільки вважлива, що ритуально нечистий не міг примати участь у святкуваннях. Цей залишок поганського менталітету зберігся і серед наших людей, серед яких є ті, що ще до сьогодні тілесну чистоту на Великдень ставлять вище від чистоти духовної – лазню вище від сповіді.
 
Без сумніву, непристойно прийти неохайним на великодню відправу. Але ставити лазню у Великий Четвер вище від Христового дару Євхаристії, хіба це не образа Бога?

Проте є звичаї добрі, щоправда, неосвячені ні народною побожністю, ні поки що нашою Церквою.
 
Серед них є звичай, що ще подекуди зберігся у наших селах, де парубоцтво у ніч перед Великоднем, перед церковною відправою, на найвищій точці села палить великий вогонь. Цей звичай характерний для багатьох європейських народів. Його коріння сягає вірувань поган, що у ніч напередодні Рівнодення вогнями потрібно підтримати сонце, щоб воно світило ясно і тепло, щоб було добре поліття. Латинська Церква цей звичай освятила, надавши йому християнського значення та навіть увівши благословення вогню до Великоднього літургійного Чування. Вогонь – символ Світла, яке темрява гріха і смерті не могла здолати, символ Христового Воскресіння, його перемоги над темрявою гріха і смерті. У нас цей вимираючий звичай, не отримавши християнського переосмислення перетворився на «бісівські гульні», коли довкола вогню молоді, впиваючись горівкою, «святкують» скоріше поганський шабаш, аніж Світле Христове Воскресіння.
 
А на сам Великдень у наших селах і містах, як не кидають як у старі часи муждірами до каменя, то стріляють петардами – головне стріляти. Щобільше, у деяких випадках можна почути, що це для того, щоб вбити чорта! Побожно звучить… Нема що казати… Не Сповідь, не Причасття, не з’єднання з Воскреслим Христом, а гуркотом «перемагають» наші «християни» злого духа.
 
Цей звичай «гриміти» на Великдень має своє коріння у слов’янському поганстві. Хорватський академік Радослав Катічіч методом лінгвістичногого аналізу текстів старих пісень зумів реконструювати уривки цих слов’янських вірувань. Старі слов’яни уявляли собі функціонування світу, як прю між громівником Перуном (від «прати» – вдаряти) та його противником Велесом/Волосом (від «велна» хвиля, вовна). Велес у вигляді змія, чорта (слов’янська слово, що значить той, хто риє) то не дає воду світу, бо сидить на джерелах вод, пробує в Перуна забрати то верховну владу, то його дружину. Тому Перун вимушений бити, прати його громами, щоб вбити, вчинити недієздатним. У білорусів зафіксоване вірування про чортові могили. Ще зараз у глухих білоруських селах старі селяни вам горбок покажуть і протлумачать: «Дык ту Пярун чорта забіву». Чи не такими ж Велесовими гробами є наші Чортові камені, скелі, гори?
 
Тож коли навесні вдаряв перший грім погани вірили, що то Перун, прокинувшись з зимової сплячки, пере, періщить громами Велеса, щоб загнати його у світ підземний на його місце. «Дык ту Пярун чорта забіву». Тож і вони допомагали Перуну чорта-Велеса забивати гучними імітаціями грому.
 
А що Велес-скупердяй, засівши на джерелах водних не давав дощу, то після того, як Перун його добре виправ громами, людям прийшла вода. Тож на Великдень «Пярун чорта забіву», а на Великодний Понеділок потекли води – от і обливаний понеділок!
 
Звісно, і цим звичаям можна знайти християнську інтерпретацію, та надати нового змісту, але поки що, поки це не сталося, то маємо проблему з реліктами поганства. А будь-яка форма поганства Богу мила бути не може в принципі. Тому не варто брати участи в тому, що Богу немиле.
 
Щоправда, і наші гаївки, гагілки, які в Галичині отримали хоча б, принаймні, християнський наліт – виводять їх на церковному подвір’ї біля хреста на Великдень – потребують нового переосмислення. Адже це поганські гімни без жодної спроби реінтерпретації. Хоча і водяться ті хороводи довкола символу християнства, довкола символу дерева життя – хреста, вони усе ще потребують свого християнського переосмислення.
 
На відміну від більшості охрещених народів, у нас інкультурація (введення християнства в національну культуру) відбулася дуже поверхнево і дуже частково. Наше християнство усе ще перебуває на межі якогось християнсько-поганського двовір’я. Щобільше, відважився б сказати, що воно чимало «оздоблене» суто магічними окультними елементами – «пекти паску тре жи би ніхто ніц не видів, а то і ся паска не вдаст, і зле цілий рік буде»; «паску можна тіко освіченим ножом краяти, а той ніж тре світити, коли ксьондз паски світит»… і так у безкрай.
 
Багато ще є того, що прийшло у нашу народно-обрядову практику з поганських часів. Воно настільки буйним квітом розцвіло після десятиліть московсько-большевицького терору, що більшість людей уже й не вміє розрізнити чи це церковний, чи забобонний звичай. І перетворюється наш Великдень на свято поганської обрядовості.
 
Великдень – це свято основ нашої християнської віри. З вірою у Воскресіння Христове християнство або стоїть, або без неї падає. І перетворення святкування Великодня на виконання поганських обрядів і окультних практик є великим святотатством. Тому ми потребуємо нагального переосмислення святкування Великодня нашим народом, а перш за все – кожним з нас.

о.Орест-Дмитро Вільчинський

Джерело:  Мандрівники Христа Царя

вівторок, 10 квітня 2012 р.

10.04.2012р. Б. / Тижневий огляд: Папа і Апостольський Престіл (01.04.–07.04.)



Неділя. У неділю, 1 квітня, Римо-Католицька Церква святкувала Пальмову (Вербову) неділю. З цієї нагоди Святіший Отець Бенедикт XVI очолив Святу Месу на площі св. Петра. На початку Богослуження відбулося посвячення пальмових і оливкових галузок та пройшла урочиста процесія, що є спогадуванням славного в’їзду нашого Спасителя до Єрусалиму. В цей день на місцевому рівні відзначається Всесвітній День Молоді, тому площа св. Петра, в більшості, була заповнена молоддю. У своїй проповіді Папа проаналізував ставлення ізраїльтян до Ісуса. Спочатку вони сподівалися, що саме він є обіцяним Месією, тому застеляли дорогу перед ним пальмовими гілками. Проте, розчарувавшись у тому, як Ісус здійснював свою царственість, відреклись від нього і через кілька днів кричали «Розіпни!». Понтифік наголосив, що кожен з нас в цей день, стоячи на порозі Страсного тижня, мав би собі дати відповідь на питання «Ким для нас є Ісус з Назарету? Яку ідею маємо про Месію, яку ідею маємо про Бога», адже «ми покликані іти за нашим Царем, який обрав своїм троном хрест; ми покликані іти за Месією, який не гарантує нам легкого земного щастя, але – небесне щастя, Боже блаженство».
 
Відомі численні заклики Святішого Отця Бенедикта ХVІ до припинення насильства у Сирії і до порозуміння між ворогуючими партіями. Вселенський Архиєрей також закликає до молитви за усіх страждаючих. Папа вирішив передати через Папську Раду Cor Unum 100 тисяч доларів для Церкви у Сирії, для здійснення її харитативних проектів на користь убогого населення. 31 березня 2012 р. дарунок Святішого Отця був вручений представникам місцевої Церкви Секретарем Папської Ради Cor Unum, монсеньйором Джіампіетро Даль Тозо.
 
Понеділок. У понеділок Бенедикт XVI нагадав про сьому річницю смерті Івана Павла II. Папа та прес-секретар Ватикану о. Федеріко Ломбарді пригадали про те, що саме бл. Іван Павло ІІ був ініціатором Всесвітніх Днів Молоді.
 
2 квітня стало відомо, що Папа Бенедикт XVI призначив кардинала Анджело Комастрі, Генерального Вікарія Святішого Отця для Держави-Міста Ватикану, своїм спеціальним легатом для участі в заключних богослуженнях Національного Євхаристійного Конгресу в Україні, що відбудуться 3 червня 2012 року у Львові.
 
Цього ж дня виповнилось 80 років кардиналові Едварду Ігану, емеритованому Архиєпископу Нью-Йорку. Відповідно до норм канонічного права він втратив право голосу на конклаві. Кількість кардиналів, що мають право голосу на конклаві, впала до 123.
 
Архиєпископ Марк Бенедикт Кольриджа, архиєпископ Канберри та Ґульбурна (Австрія), був призначений Архиєпископом-Митрополитом Брісбену.
 
Вівторок. У зв'язку з «тривожним зростанням насильства і невибірковим застосуванням сили», представник Ватикану в Арабській лізі, Архиєпископ Майкл Фітцджеральд, закликав до міжнародних дій заради припинення насильства в Сирії. Єрарх вказав також, що цій країні вкрай необхідна матеріальна допомога і розповів, що Святий Престіл скеровує значні пожертви, щоб допомогти тим, хто страждає.
 
У вівторок до Господа відійшло три єпископи Католицької Церкви: владика Ефраїм Базаліо Кревей (українець), ЧСВВ, почесний єпископ Сан-Жуан-Батіста ет Курітіба (Бразилія), помер у віці 83-х років; владика Ардуніо Бертольдо, почесний єпископ Фоліньо (Італія), помер у віці 79-ти років; та Архиєпископ Михайло Бздель (українець), почесний Архиєпископ-Митрополит Вінніпегу (Канада), помер у віці 81-го року.
 
Владику Карлоса Ромеро Карберу, єпископа Сакатекасу (Мексика) було призначено Архиєпископом-Митрополитом Сан-Луї-Потосі. Він заступив на місце Архиєпископа Луїса Моралеса Рейеса.
 
Середа. В середу напередодні загальної аудієнції представники італійської кондитерської компанії подарували Папі Бенедикту XVI шоколадне яйце вагою 250 кг. Папа передав його в’язниці для неповнолітніх Casal del Marmo, що знаходиться в Римі.
 
Під час загальної аудієнції в середу, 4 квітня, Папа Бенедикт XVI звернув увагу вірних на Пасхальне Тридення – кульмінаційний момент Ісусової місії, який в Євангелії від Івана називається «Його годиною». Святіший Отець пояснив, що ціле Христове життя було спрямоване до цієї години, яка відзначається двома аспектами: це – година переходу і година любові. «У дійсності, саме божественна любов, Святий Дух, яким Ісус наповнений, “переводить” Ісуса через безодню зла і смерті та вводить його у новий простір воскресіння», – сказав Бенедикт XVI. Папа додав, що Христос кожного з нас «полюбив до кінця», тобто до повного дарування себе на хресті. На завершення Понтифік закликав вірних піддатися перемінюючому впливові Божої любові, щоб у кожному здійснилося воскресіння.
 
Після загальної аудієнції Папа Бенедикт XVI звернув увагу на проблеми, пов’язані з наслідками застосування наземних мін. Цей заклик прозвучав з нагоди Міжнародного дня просвіти щодо мінної безпеки та допомоги у протимінній діяльності. «Підтримую зусилля всіх тих, що трудяться над звільненням людства від цих жахливих та підступних боєприпасів, які перешкоджають людям “спільно прямувати стежками життя, не боячись засідок, які несуть руйнування та смерть», - сказав Папа.
 
Отець Франческо Міліто був обраний єпископом Оппдо Мамертіно Пальма (Італія).
 
Отець Туліо Луїс Рамірес Паділья був призначений титулярним єпископом Аусукура та єпископом-помічником Каракасу (Венесуела).
 
Четвер. У Великий Четвер розпочалися богослужіння Пасхального Тридення. Зранку в четвер Святіший Отець очолив урочисту Службу Божу з чином посвячення мира, в якій взяли участь велика кількість єрархів і священиків. Ця спільна відправа є знаком єдності між Папою – Пастирем Вселенської Церкви та його братами у священстві. У своїй проповіді Святіший Отець звернув увагу на загрозу справжнього виконання місії Церкви, яка виникає внаслідок непослуху священиків. Понтифік зазначив, що умовою для оновлення Церкви є «уподібнення Христу, який не панує, а служить, не бере, але дає». Ввечері Папа Бенедикт  XVI відправив богослуження «На Господній вечері», під час якого згадується встановлення Пресвятої Євхаристії. Під час цієї відправи Папа, виконав зворушливий обряд миття ніг дванадцятьом священикам. Проповідь Понтифіка спрямувала погляди вірних на початок мук Ісуса: «Великий Четвер – не тільки день встановлення святої Євхаристії…а також темрява ночі на Оливній горі; самотність і покинутість Ісуса, який з молитвою виступає назустріч темряві смерти…». Святіший Отець закликав кожного віруючого, уподібнившись Христові, відкинути власну волю і прийняти святу волю Отця для того, щоб здобути правдиву свободу дитини Божої.
 
П’ятниця. В Римо-Католицькій Церкві у Велику П’ятницю відправляються богослужіння «Страждання Христові», яке зосереджене на адорації, поклонінню Святому Хрестові та роздумуванні над стражданнями Господа нашого Ісуса Христа. Його Святіший Отець відправив у базиліці св. Петра. Після цього відбулась традиційна «Хресна дорога», що проходить ярусами Колізею. Цього року з доручення Папи роздумування приготували Даніло та Анна-Марія Дзандзуккі, що стоять біля витоків руху «Нові родини». Головною темою розважань «Хресної дороги» були роздуми про сім’ю.
 
Цього дня у віці 76-ти років, у вічність відійшов владика Філіппе Фернандес Ґарсія, почесний єпископ Сан-Крістуаль-де ла Лагуна (Іспанія).
 
Субота. Ввечері у Велику Суботу Римський Архиєрей Бенедикт XVI очолив «Пасхальну Вігілію» в базиліці св. Петра. Відправа розпочалась у притворі базиліки обрядом благословення вогню і пасхальної свічки. Потім відбувся процесійний похід до базиліки, спочатку лише при світлі свічок, а при співі «Світло Христове» по всій базиліці спалахнуло яскраве світло Під час богослуження Папа уділив Святі Тайни Хрещення, Миропомазання та Перше Святе Причастя вісьмом дорослим катехуменам, які відбули відповідне приготування у римському вікаріаті. Вони походять з Італії, Туркменії, Албанії, США, Німеччини, Камеруну та Словаччини. На противагу темряві ночі та темряві смерті, про які говорив Понтифік у Великий Четвер, Пасхальна проповідь Папи була присвячена світлу. «У великодню ніч,  ніч нового творіння, Церква представляє собою таємницю світла в одному дуже особливому і покірному символі: великодній свічці. Це світло, яке живиться жертвою. Свічка світить згоряючи. Вона дає світло, віддаючи саму себе.  Так вона в дивовижний спосіб представляє таємницю Христа, який віддає себе і дарує нам таке яскраве світло. По-друге, згадаймо, що світло свічки – це вогонь.  Вогонь є силою творіння світу, силою перетворення. Вогонь дає тепло. І в цьому теж проявляється таємниця Христа. Христос це світло, вогонь, полум’я, що спалює зло і так перетворює світ і нас самих.», - зазначив Святіший Отець, закликаючи вірних просити Бога, щоб «ми самі стали носіями його світла, щоби сяйво лику Христового через Церкву увійшло в світ».
 
7 квітня Бенедикт XVI призначив Папським легатом на Міжнародний Євхаристійний Конгрес в Дубліні кардинала Марка Уелле, префекта Конгрегації у справах Єпископів.
 
У суботу, 7 квітня, в Римі, спочив у Господі блаженніший Ігнатій Мусса І кардинал Дауд, вислужений сирійський Антіохійський Патріарх та вислужений Префект Конгрегації для Східних Церков.


Мандрівники Христа Царя

понеділок, 9 квітня 2012 р.

09.04.2012р. Б. / Тижневий огляд: життя УГКЦ (01.04-08.04)



У неділю, 1 квітня:
Центром Тернополя пройшла хресна хода, у якій за різними оцінками взяли участь близько 20 тисяч осіб. Архиєреї УГКЦ Кир Василій Семенюк, архиєпископ і митрополит Тернопільсько-Зборівський, та єпарх Бучацький Кир Дмитро Григорак очолили процесію. Організатором виступила архиєпархіальна комісія у справах молоді та молодіжні організації Тернополя.
 
Мешканці та гості Івано-Франківська мали чудову нагоду черговий раз розважити над спасительними терпіннями Христа. Цього дня відбулася 15-та, ювілейна Хресна Дорога, яка традиційно розпочалася від монастиря оо. Васильян і завершилася біля Архикатедрального Собру св. Воскресіння. Очолив Хресну Дорогу Архиєпископ і митрополит Івано-Франківський Кир Володимир Війтишин.
 
Комісія Родини Львівської Архиєпархії, вже традиційно як і кожного року в час Великого посту організувала Хресну дорогу для родин в святому місці с. Страдчі (Яворівський р-н).
 
2 квітня, сорокову річницю священства святкує архімандрит Української Греко-Католицької Церкви, доктор богослов'я і доктор літургіки, біблійний перекладач, ієромонах Студійського уставу, лауреат Шевченківської премії за переклад Острозької Біблії українською мовою (2007), почесний професор і завідувач кафедри богослов’я Національного університету "Острозька академія" отець Рафаїл Турконяк. Напередодні отцем відбулася невелика бесіда про життя без розчарувань.
 
Також у цей день відбулася урочиста академія “Кардинал Йосиф Сліпий – взірець служіння Богові і Україні”. У заході, що проходив в українському домі “Перемога”, взяли участь вчителі тернопільських шкіл та начальник міського управління освіти і науки Ольга Похиляк. Зі вступним словом до присутніх звернувся архиєпископ і митрополит Тернопільсько-Зборівськой Василій Семенюк.
 
3 квітня о 1-й годині ночі (за Бразилійським часом), на 84 році життя відійшов по вічну нагороду Преосвященний Владика Єфрем Кривий, довголітній Правлячий Архієрей Куритибської Єпархії УГКЦ (Бразилія).
 
А пізно ввечері цього дня стало відомо, що спочив у Господі Високопреосвященний Владика Михайло Бздель, Митрополит, почесний Архиєпископ Вінніпега.
 
Роль Церкви у процесі відродження суспільства, кризові явища та виклики духовності і моральності у житті України стали темою дискусії учасників круглого столу “Зрілий християнин перед викликами сучасності”. Захід відбувся 3 квітня у приміщення фундації "Справа Патріарха Йосифа". Організатор круглого столу — комісія у справах мирян УГКЦ — ставила за мету поширити дискусію про суспільне вчення Церкви та обговорити можливі кроки для покращення економічного та політичного життя в Україні.
 
4  квітня 2012 р. Преосвященний владика Венедикт, Єпископ-помічник Львівської архиєпархії відвідуючи храм св. Онуфрія, що при монастирі Отців Василіян, очолив Літургію Напередосвячених Дарів.

У Єпархіальному музеї м.Трускавця 4 квітня 2012 року відкрилася фотовиставка «До світла Воскресіння крізь терни катакомб», присвячена  20-й річниці легалізації Української Греко-Католицької Церкви.. Експозиція розроблена науковими співробітниками Інституту історії Церкви УКУ.
 
6 квітня під головуванням Блаженнішого Святослава, Глави УГКЦ, відбулося засідання Патріаршої курії УГКЦ. Розпочався робочий день Літургією Напередосвячених Дарів, яку очолив Предстоятель УГКЦ, у храмі Благовіщення, що біля Патріаршого собору. Учасниками молитви були: Владика Богдан (Дзюрах), Адміністратор Патріаршої курії, Владика Йосиф (Мілян), Єпископ-помічник Київської архиєпархії, та працівники патріарших структур із Києва та Львова.
 
 
Анонс:
Комісія УГКЦ Справедливість і Мир оголошує конкурс на участь у Міжнародній літній школі з економіки “Towards a Bridging Economy”, яка буде проходити у  Лісабоні (Португалія) з 11 по 15 вересня 2012 року.


Джерело:  Мандрівники Христа Царя

09.04.2012р. Б. / «Комісія УГКЦ Справедливість і Мир ініціює Акцію Пам’яті жертв Другої світової війни»



У вівторок, 8 травня 2012 року Божого у всіх країнах Європи відзначатимуть День Пам᾽яті жертв Другої світової війни. Сьомий рік поспіль цього дня Комісія УГКЦ «Справедливість і Мир» ініціює Акцію Пам᾽яті з метою пошанування загиблих та примирення людей, поколінь і народів.
 
Організатором цьогорічної Акції є Комісія УГКЦ Справедливість і Мир спільно із Львівською Міською Громадською Організацією «Українська Молодь Христові» та Центром Військового Капеланства УГКЦ. Акція із плином часу набуває всеукраїнського характеру.
 
У рамках Акції буде здійснено 7 травня 2012 року упорядкування поховань на Янівському цвинтарі м. Львова. 8 травня о 10:00 на цьому ж Янівському цвинтарі відбудеться міжрелігійна поминальна молитва за участю представників релігійних громад Львова та представників місцевої влади. Окрім цього, у квітні та травні цього року відбудуться публічні презентації фільму про події Другої світової війни «Три історії Галичини» у різних містах України: Львів, Житомир, Тернопіль, Івано-Франківськ. Також в рамках акції відбудеться Круглий стіл на тему «Моделі примирення та способи відношення до минулого» в Інформаційному Агенстві УНІАН у м. Київ за участю провідних українських фахівців тематики Другої світової війни.

Метою Акції є спільними заходами та молитовним зверненням до Бога вшанувати болісну історію воєнних лихоліть, щоб перенести головний акцент події з «перемоги» на «пам’ять», та зняти напругу, яка штучно нагнітається у ці дні в нашому суспільстві.

«День Пам᾽яті» покликаний вшанувати жертви Другої світової війни, благословити майбутнє та випросити Божої ласки про захист та захорону від жахіття війни.

Секретаріат Комісії УГКЦ Справедливість і Мир

Джерело:  Мандрівники Христа Царя

неділя, 8 квітня 2012 р.

08.04.2012р. Б. / «Благовіщення долає прірву між Богом і людьми», – Блаженніший Святослав



У світле свято Благовіщення Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії греко-католицька громада столиці у храмі Благовіщення, що при Патріаршому соборі Воскресіння Христового у Києві мала змогу спільно молитися з Главою УГКЦ Блаженнішим Святославом. Очоливши Архієрейську Службу, Блаженніший Святослав звернувся до численних прихожан та гостей, які вщерть заповнили невеликий дерев’яний храм, з проповіддю.
 

Проповідник наголосив, що це особливе християнське свято дає нам можливість пережити подію, що запроваджує нові стосунки між людьми і Богом. «Благовіщення – це тиха, глибока, таємнича подія, що трапилася у невеличкій хатинці у місті Назарет. А нині усі християни є свідками того, що колись давно відбулося без свідків», – розповів Блаженніший Святослав.
 

Роздумуючи над Божим Словом, Предстоятель УГКЦ назвав подію Благовіщення початком відліку великих діл в історії Церкви, з якої починається велика історія спасіння. Адже у Старому Завіті існувала нездоланна прірва між Богом та людьми, що сталася після гріхопадіння і отримала назву смерть. Тоді людина тремтіла перед Богом у своїй інакшості, адже через свою смертність не могла наблизитися до нього.
 

У Новому Завіті, а саме у Благовіщенні, ця відстань долається зустріччю двох цілковито відмінних світів і робиться у дуже лагідний спосіб. Марії з’являється ангел Гавриїл і каже: «Радуйся, благодатна, Господь з тобою!» Дух Святий благословляє і Слово Боже втілюється, починаючи не лише життя людське, а життя Боже. Господь починає входити у світ людини, відновлювати з нею втрачений зв’язок через своє Слово.
 

Блаженніший Святослав наводить паралель між Євою та Марією у тому, що вони обидві схиляють своє вухо до слухання, але перша – до змія, друга – до ангела. Та наслідком слухання для кожної стала зміна подальшого існування – смерть і життя... Марія є новою Євою, бо Єва означає мати усіх живих. У святі Благовіщення ми отримуємо нову Матір – Марію, з постаті якої бере початок нове Життя.
 

Проповідник констатував, що не раз і ми чуємося у житті самотніми, наче свічка, яка тремтить у темряві, але та блага вість, з якою ангел звертається до Марії, торкається і кожного з нас, і це життя може увійти у серце кожного, закликаючи радіти і не сумувати, бо Господь з нами, його сила присутня і діяльна у житті нашої Церкви і кожного з нас.
 

«Сьогодні ми маємо змогу не лише чути ці слова, але й пережити. Давайте щодня запитаємо себе, до кого ми схиляємося, кому надаємо першість у слуханні? Чи готові ми, як Марія, сприйняти Слово Боже і промовити: “Я – слугиня Твоя, Господи. Нехай мені буде по Слову твоєму”».
 

У день Благовіщеня УГКЦ відзначає День подяки за дар життя. Окреме прошення під час Літургії було також присвячене тим дітям, які є у найбільшій небезпеці смерті, щоб Божий дар їхнього життя не був відібраний від них через аборти.




Департамент інформації УГКЦ