Слава Ісусу Христу! - Слава Україні! Слава Героям України!


ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ! (І Кор.13,4-8)

четвер, 8 лютого 2018 р.

08.02.2018р. Б. / О. Степан Сус: священик, який «став десантником», щоб заслужити повагу

Настоятель гарнізонного храму про підтримку, складнощі війни та найбільше своє досягнення.

Степан Сус – активний та відкритий львівський священик, настоятель Гарнізонного храму святих апостолів Петра і Павла, голова Центру військового капеланства Львівської архиєпархії УГКЦ . Це отець, що завжди тримає свої двері відчиненими, аби допомагати тим, хто цього потребує.

Про те, що вимучує

Я стараюся завжди бути відкритим до людей.  Бо люди потребують уваги,  доброти, любові. Вони потребують, щоб їх хтось вислухав, щоб хтось присвятив їм час. Чи це вимучує?  Так, вимучує.  І коли ти за один день стільки всього перепускаєш через себе, пережити це не завжди просто.

От, наприклад, в мене є такі дні, коли вранці може бути Свята літургія, потім два шлюби, потім хрестини, потім відвідини психіатричного відділення на Кульпарківській (отець Степан теж працює там капеланом – ред.), а ввечері – реанімаційне відділення військового госпіталю. І у всіх цих локаціях я бачу різні ноти людського життя. Бачу радість і смуток, бачу, як хтось народжується, хтось – помирає, а ще хтось – одружується. І в такі дні я повинен бути відкритим до всього, я мушу всіх розуміти.  Бо не можна бути на шлюбі сумним через те, що дві години перед тим ти був в реанімаційному відділенні і прощався з людиною, яка могла ще одружитися, створити сім’ю, але померла. Ти маєш приїхати до тих, хто одружився і радіти з ними. А з тими, хто помирає, мусиш просто помовчати.

Про удари словами

Війна – це взагалі окрема історія. Бо вона завжди залишає дуже глибокі рани. Глибокі рани і біль, тому що  хтось залишається живим, а хтось – гине. І той, хто залишається живий, потім не може примиритися з тим фактом, що його товариш, який стояв поруч з ним, в окопі, загинув. Дуже часто хлопці, які вижили, вважають, що це несправедливо, що вони теж мали загинути. Те саме стосується і родичів, а особливо родичів тих хлопців, які загинули, бо вони можуть не сприймати тих, які залишились живими. Самі, не розуміючи своїх слів, кажуть: а чого це наші рідні загинули, а от ти – живеш? Яке ти маєш право жити далі? У такі моменти військовий, який почув таке, приходить з цим болем до храму, не знаючи що робити. І таких духовно-психологічних проблем є дуже багато. Більшість цих хлопців не вимагають відповіді одразу: вони хочуть від священика, щоб той їх просто вислухав.

Про марш-кидки і стрибки з парашутом

Я розпочинав працю як капелан ще багато років тому. І тоді мало хто розумів, чим я займаюся. Коли ж казав, що капелан, люди не розуміли, чим я відрізняюся від інших священиків. Це вже сьогодні таке слово є часто вживаним і популярним.
15 років тому Збройні Сили України переважно складалися з офіцерів чи військовослужбовців, які пройшли радянську школу. Тобто у них взагалі було своє власне ставлення до церкви. І коли вони бачили у військовій частині священика, капелана , батюшку, святого отця, – а кожен називав їх по-різному, – для них це було щось дивне. Щось, що не вписувалося у їхній стиль життя, в їхню тогочасну  ідеологію. У військових тоді було не надто здорове уявлення про церкву, і вони, з одного боку, не розуміли, що священик може робити в армії, а з іншого – думали, що священик вміє лише молитися  і все. Але ми, капелани, почали брати активну  участь у їхньому житті, і не тільки духовному. Особисто  я тоді поставив собі за мету, що буду робити все те ж, що роблять мої курсанти. Є марш-кидок – біжу з ними марш кидок, стрибають вони з парашутом – йду стрибати з парашутом , є якісь навчання на полігоні – їду на полігон, є якась екскурсія – їду на екскурсії, ходять у формі – і я вдягаю камуфляж . І коли я пробіг з десантниками свій перший марш-кидок , то вже міг говорити перед ними три-чотири години і вони всі мене слухали. До того часу вони не вважали, що я є тією особою, яка заслуговує на увагу.

Про витирання сліз

Проблеми, які переживають всі люди, торкаюся і військовослужбовців. Найперше – це стосунки  в сім’ї, з батьками, з дружинами, з чоловіками, з дівчатами. Наприклад, одна із ситуацій: він на військових навчаннях, місяцями не буває  вдома, дружина сама сидить з дитиною. Тут щось стається – щось, із чим вона не може впоратися  сама. Тоді від безвиході вона пише йому смс: «я з тобою розлучаюсь». Він їде додому, дружини там вже немає. Їдеш  з ним поговорити, тому що він – дорослий дядько – плаче, йому важко, і його треба підтримати. Тобто є різні обставини, коли священик просто мусить бути поруч. Щоб мовчки витерти сльози таким кремезним, сильним, мужнім, відважним чоловікам, які є героями України, але теж  мають моменти, які їх болять.  Треба розуміти, що у тих героїв теж є ситуації, коли їм важко, коли їм складно сприйняти чи зрозуміти. І ти як священик повинен допомогти правильно переживати різні життєві ситуації.

Про вбивства

Якщо військовослужбовці знають, що в їхньому середовищі  є священик-капелан, знають де знаходяться його двері, і що в них без страху завжди можна постукати, вони йдуть до нього, адже знають, що ця людина є їхнім другом, психологом, порадником, братом і, навіть, для декого – батьком.

Я іноді отримую в 3-й, 4-й ночі смс-повідомлення, бо у хлопців, які сидять в окопах, з’являється вільний час. Вони пишуть, що там на війні, вони вбивають людей і не знають, чи простить їм це Бог.  І я стараюся пояснювати їм, що це війна, і вона ставить перед нами зовсім інші виклики. І що більшість речей, які ми робимо у військовий час, ми би ніколи не робили в мирному житті. А ще, що наше  головне завдання – це оборона. Прикро, що під час оборони гинуть люди, але це один із таких крайніх способів захистити свою землю.

Про головне досягнення

Для мене таким  є відкриття Гарнізонного храму  у Львові. Я би сказав, що моїм головним досягненням є те, що я не розчарувався в тому, що це можливо. Бо в один момент… А я як зараз пригадую цей 2008 рік… Я стояв у Гарнізонному храмі поміж 3-х мільйонів книг,  і зловив себе на думці, що я, можливо, єдиний, хто справді вірить, що ці книги можна вивезти з Храму  в інше місце. Тоді на мене дивилися, як на якогось дивака, який жевріє фантастичною ідеєю. Я казав: давайте щось  робити! А мені відповідали, що це нереально, що потрібно майже  16 років, щоби вивезти ті три мільйони книг. Я тоді просто зупинився і сказав про себе: «Боже, якщо Ти казав, що можна гори переносити з однієї точки в іншу, якщо Ти казав, що по вірі вашій буде Вам дано, то я в цьому абсурді кажу, що я вірю, що ті книжки можна перенести в інше місце».
Тепер мрію завершити реставрацію храму Апостолів  Петра і Павла. Я хотів би побачити це ще за свого життя. Я думаю, що багато людей хотіли б побачити, як виглядають розписи, які є дуже цінними. І, можливо, коли ми їх відреставруємо, люди зрозуміють – наскільки.

2 коментарі:

  1. Я місіс Кароліна. Вільям з Об'єднаної держави, я хочу поділитися свідченням свого життя з кожним з них. Я був одружений з моїм чоловіком Вільямом, я так люблю його, що ми одружилися на сім років з двома дітьми. Коли він відправився у відпустку до Франції, він послався на жінку на ім'я Ешли, і сказав мені, що він більше не цікавиться нашим шлюбом. Я був настільки заплутаним і шукав допомоги, я не знаю, що робити, поки не зустрінеться з моєю дружею Марією, і я розповім їй свою проблему. Вона сказала мені, що ні я б не переймався б, якби я мав подібну проблему раніше, і я познайомився з людиною на ім'я Пророк Такута, який закинув заклинання на свого колишнього хлопця та повернувся до неї через 3 дні. Марія просить мене спілкуватися з пророком Такутою. Я зв'язався з ним, щоб допомогти мені повернути мого чоловіка, і він просить мене не турбуватися про те, що боги своїх предків боротимуться за мене. Він сказав, що через три дні він приєднається до мене та мого чоловіка разом. Через три дні мій чоловік зателефонував мені і сказав мені, що він знову шукає речі зі мною, який мене здивував, коли я побачив його і почав плакати про прощення. У цей момент я найщасливіша жінка на землі за те, що цей великий пророк зробив для мене та мого чоловіка, ви можете зв'язатися з його електронною поштою: takutaegbedie@gmail.com.or whatsApp .. його в цьому номері. +2348165186811
    (1) Якщо ви хочете, щоб ваш екс повернувся
    (2) якщо у вас завжди є погані мрії.
    (3) Ви хочете бути пропаговані у вашому офісі.
    (4) Якщо ви хочете дитину.
    (5) Догляд за травами
    (6) Ви хочете бути багатим.
    (7) Він хоче зв'язати свого чоловіка / дружини з його назавжди.
    (8) Якщо вам потрібна фінансова допомога.
    (9) Нехай люди підкоряються його словам і зроблять його бажання
    (10) ETC корпус рішення
    Зверніться до нього ще раз за адресою takutaegbedie@gmail.com або whatsApp .. його в цьому номері. +2348165186811 і будьте благословенні

    ВідповістиВидалити
  2. Я настільки вдячна Elegantloanfirm за те, що допомогла мені отримати кредит у розмірі 600 000,00 доларів США за допомогою кредитного працівника Расса Гаррі, що я вам вічно вдячний. моє життя перевернулося, мої фінанси влаштувалися, я зараз є власною справою, яку я використовую для піклування про потреби моїх сімей. Я настільки вдячний вам, містер Русс, і Бог вас благословить. Ви можете зв’язатися з ними за фінансовою допомогою електронною поштою: Elegantloanfirm@hotmail.com для отримання фінансової допомоги.

    ВідповістиВидалити