ПИТАННЯ: Якщо для нас Ісус - Господь і Бог, то чому Він говорить - «Ніхто не є Добрий, крім Бога Самого» (Мт 19,17)?
ВІДПОВІДЬ: В інших перекладах, в тому числі
Вульгаті, в італійській Біблії і в деяких перекладах з грецької цей
уривок з Євангелія від Матея звучить інакше. Наприклад, в перекладі
біблійного товариства ця фраза звучить наступним чином: «Учителю, що я
повинен зробити доброго, щоб отримати вічне життя? - Що ти питаєш Мене
про доброго? Один Бог добрий, - відповів йому Ісус . Точно так само
передані ці слова Ісуса і в інших перекладах: по суті, Ісус звертає
увагу юнака не на те, що він називає Його благим, а що він називає
благом, добром те, що не є Богом. Один тільки Бог добрий, тому що Він -
джерело всякої доброти, і все добро, яке є в творінні, виходить з Його
серця і виливається в серця людські благодаттю, істиною, мудрістю,
милосердям. Нічого з добра, властивого людині, не походить від неї
самої, - воно виходить від Бога. Розмова з юнаком, який хоче увійти в
життя вічне, закінчується сумно: юнак спохмурнів і відійшов, оскільки
слова Ісуса «продай все своє майно і віддай його жебракам» здалися йому
нездійсненними. Насправді, вказуючи на те, що один тільки Бог добрий,
Господь хоче сказати юнакові, що він любить свої блага більше, ніж єдине
варте того Благо.
Паралельний уривок з Євангелія від Марка (10,17-18) в перекладі
звучить так: «Добрий учителю, що мені робити, щоб отримати вічне життя? -
Чому ти називаєш Мене добрим? - сказав Ісус. - Один Бог добрий». У цих
словах Ісус начебто зміщує увагу до Себе на Бога, бо головне в цій
розмові - виконання волі Божої, здійснення задуму Отця.
У різних коментарях до цього уривку відзначається, що, заперечуючи
юнакові з приводу того, що він назвав Його благим, Ісус насправді
присвоює Собі цю властивість Бога - благодать, доброту. Таким чином,
сенс Його заперечення такий: ти називаєш Мене благим, але благий тільки
Бог, - значить, ти звертаєшся до мене, не як до вчителя, а як до вчителя
благого, який має рівну гідність з Богом. Тобто ці слова належать до
одкровення Христа про Своє Богосинівство.
Цим запереченням - що один тільки Бог благий - Господь хоче також
сказати, що людина, яка бажає доброго, яка бажає творити добро, повинна
черпати це благо від Отця. Але ніхто не може черпати від Отця, якщо не
через єдиного посередника благодаті, Сина Його Єдинородного Ісуса
Христа. Саме через Нього приходить всяке благо на землю, і Він - джерело
вічного життя, до якого прагне юнак з цього євангельського оповідання.
Отець Небесний послав до нас Свого Сина, щоб Він показав кожній
людині, що є найвище благо на землі і на небі. Господь здатний
перетворити будь-яке земне благо в благо небесне. Земне майно може
зникнути в одну мить, а небесне благо залишається навіки.
Немає коментарів:
Дописати коментар