Останніми
тижнями в Україні суспільно-політична ситуація усе більше
«накручується»: з одного боку, спостерігаємо суспільний конфлікт –
суспільство проти влади, яка майже цілковито втратила довіру того ж таки
суспільства, а з іншого – дивні дії та реакції тієї ж таки влади цей
конфлікт тільки посилюють. Зрозуміло, що це не обходиться без різного
роду провокацій, які покликані розхитати позиції однієї чи іншої
сторони, і не обов’язково джерелом таких провокацій є спецслужби
сусідньої країни.
У цій непевній ситуації, коли політики вчепилися в горлянки одні одним,
коли суспільство стає все більше озлобленим, дістається і християнам,
які не напряму задіяні в конфлікті. Так минулого тижня невідомі вандали
осквернили пам’ятник св. Володимиру Великому, заливши його червоною
фарбою. Але цей акт вандалізму є тільки одним з подібних: чергове
осквернення пам’ятника замордованим у Гуті Пеняцькій, ще одне
осквернення чергового меморіялу жертвам Катастрофи європейського
єврейства (Голокосту), наступне осквернення пам’ятника Олені Телізі.
Мета очевидна – спровокувати людей на необдумані дії.
Загострення ситуації на фронті та осквернення пам’ятників і святинь –
це, без сумніву, діло рук агресора, відсутність елементарної
справедливості в суспільстві, розгул корупції і мародерства, беззаконня
та зубожіння населення – це без сумніву вина корумпованої, безтямно
жадібної та некомпетентної влади.
Але ситуація суттєво погіршується тим, що українське суспільство
охрещене, але не євангелізоване. Адже, комунізм зруйнував моральні
підвалини суспільства, а декоративне християнство українського
політикуму та більшої частини суспільства не здатне поважно впливати на
ситуацію.
Очевидно, що така ситуація не може залишати християн України
байдужими. І черговий голос вопіющого в пустелі роздався у стінах матері
української корупції й беззаконня – Верховній Раді.
Виступаючи на урочистому засіданні Верховної Ради з нагоди
100-річниці українського парламентаризму Архиєпископ-емерит Блаженніший
кардинал Любомир Гузар описав політичну діяльність як високе жертовне
служіння та назвав головну мету існування будь-якої держави – дбання про
загальне добро суспільства. Це прості та зрозумілі для католиків речі,
але для корумпованих зажерливих політиків – це не що інше як утопічні
фантазії. Адже для них політика – це не жертовне служіння, а спосіб
збагачення; держава не інструмент осягнення загального добра суспільства
– а знову ж таки інструмент самозбагачення.
Хтозна, чи голос Кардинала почули більше десяти депутатів. Адже
теперішня держава Україна – це щось поміж державою та
олігархічно-клановим угрупованням. І проблема в тому, що державний
апарат, структура держави, структура українського політикуму, створена
за 25 років бувшим партійно-комсомольським активом, у самій своїй суті
структурами, які без гріха функціонувати не можуть.
В Україні практично нереально вижити без корупції, знайомств,
договорняків, хабарів та відкатів. Такою є система. Такою є структура.
Такою є держава. А держава, яка стає джерелом гріха та поневолення
усього суспільства, втрачає моральне право на існування. І це постулат
не лише суспільного Вчення Католицької Церкви. Це – постулат життя.
Святе Письмо нам відкриває картину моральної деградації ізраїльського
та юдейського суспільства в стародавніх часах, коли вбогого купували за
сандалі, а еліта казилася з жиру. Коли несправедливість, корупція,
кумівство стало нормою життя суспільства. І саме це в купі з релігійним
відступництвом Ізраїля та Юдеї пророки визначають, як причину зникнення
їх як державних утворень, як причину зникнення десяти племен Ізраїля.
І якщо в Ізраїлі після пророка Єлисея практично не було спроб
релігійного та морального відродження, суспільство котилося в моральну
прірву, успішно просуваючись до загибелі держави і народу, то історія
Юдеї є значно трагічнішою. Вже майже перед кінцем існування Юдейського
царства відчайдушна спроба відродження, які вчинив цар Йосія, виявилась
безплідною. Вже було запізно, щоб врятувати державу – уже була попсута
не тільки еліта, але й народ. Проте можна ще було врятувати Місто, Храм і
народ, та твердоголовість і попсутість юдейських правителі та
священства допровадила народ до катастрофи.
І таких прикладів в історії – безліч. Це правило: держава, яка стає
джерелом гріха для усього суспільства перестає існувати. Тому для
сучасної української держави нема порятунку.
Є тільки один єдиний шлях, що врятувати народ від повної катастрофи й
чергового поневолення: тотальна перебудова держави на зовсім інших
принципах і основах. Й українські християни мали б відіграти при цьому
вирішальну роль.
Якщо ж саме українські християни не візьмуться за голову, не
пригадають собі, що основним їхнім завдання є реальна, а не декоративна
євангелізація, то за кілька років усяка спроба духовного відродження
буде уже приреченою на такий же ж результат, як і спроба юдейського царя
Йосії.
Поки що, здається, усе ще є мінімальний шанс на моральну віднову
українського суспільства. Але його ми можемо доволі скоро втратити. І
втрата цього шансу тягарем відповідальності ляже в першу чергу не на
плечі безбожної «еліти», а на плечі українських християн, які за 25
років так і не змогли знайти у собі сили для євангелізації
посткомуністичного суспільства.
Джерело: Воїни Христа Царя
Немає коментарів:
Дописати коментар