У питанні єдності єпархії
Харківсько-Полтавської УАПЦ з УГКЦ ідеться не про переходи в іншу
конфесію чи приєднання до неї, а про братні поради щодо відновлення
євхаристійної та адміністративної єдності між нашими Церквами. Про це
заявив Архиєпископ Харківський і Полтавський УАПЦ Ігор (Ісіченко) в
інтерв’ю газеті «Нація і Держава».
Архиєпископ розповів, як і чому Собор Харківсько-Полтавської єпархії
вирішив приєднатися до УГКЦ. «Ще за кілька днів перед Собором я не знав,
що діяти, – сказав Архиєпископ Ігор, – адже з 1990 року й досі наша
харківська спільнота УАПЦ (а з 1992 р. – і вся відроджена
Харківсько-Полтавська єпархія УАПЦ) уявляли себе невід’ємною частиною
єдиної УАПЦ, відродженої 1942 року. І ось за кілька днів до собору
раптом з’ясовується, що діаспорна частина УАПЦ таки не бажає визнати
свою єдність із Харківсько-Полтавською єпархією. Що робити? Повертатися з
покаянням до однієї з юрисдикцій, котрі виросли з московської
синодальної традиції? Чи не буде це зрадою автокефального руху, що
проходив у ХХ ст. під знаком відновлення ідентичності українського,
київського православ’я?».
За його словами, саме «тоді й почала формуватися думка про пошук нової
моделі єдності разом із УГКЦ як найближчою до київської традиції
частиною нашої помісної християнської спільноти». «Остаточно ж
пропозиція, винесена на Єпархіальний собор, була сформульована буквально
напередодні його проведення. У ній ідеться не про переходи в іншу
конфесію чи приєднання до неї. Ми звернулися до єпископату УГКЦ з
проханням про братні поради щодо відновлення євхаристійної та
адміністративної єдності між нашими Церквами. І я безмежно вдячний за
те, що наше звернення, попри його цілковиту несподіваність для УГКЦ,
було прийняте з прихильністю, розумінням і пошаною до нашої позиції.
Архиєрейський синод УГКЦ у вересні 2015 року створив комісію для
підготовки відповіді на це звернення. Нині триває праця згаданої
комісії», – розповів архиєрей.
Він відзначив, що і Отець і Глава УГКЦ Святослав, і Архиєпископ-емерит
Любомир (Гузар), щойно почувши про ухвалу Єпархіального собору в
Харкові, згадали про незбагненну дію благодаті Святого Духа. «І тільки
дуже примітивний, зіпсований «історичним матеріалізмом» розум
дошукується в цій ухвалі політичних інтриг», – вважає Архиєпископ Ігор
(Ісіченко).
На його погляд, найбільший удар по єдності Київської церкви було
заподіяно підпорядкуванням православної митрополії московському
патріархові, а потім – «Святішому Синодові» на чолі з царем Петром І.
«До кінця XVII століття, зайшовши до українського храму, ви б не
зрозуміли, уніатський він чи православний. Але розпочатий із входженням
Гетьманщини під владу московського царя процес викорінення автентичних
київських звичаїв і традицій, як і латинізаційні процеси на
Правобережжі, частково кодифіковані Замойським Синодом 1720 року,
спричинили відцентровий розвиток богослужбової культури. Тим більше коли
з середини XVIII ст. розпочалася інтенсивна й цілеспрямована
русифікація церковного життя не лише на Лівобережжі, а й на пізніше
приєднаних до Росії Київщині, Волині й Поділлі. Без свідомого
розмосковлення нашого обряду й церковного устрою будь-які об’єднавчі
ініціативи лише фіксуватимуть модель Церкви, що склалася в ту трагічну
для України добу. УГКЦ ж з кінця ХІХ ст. успішно проходить процес
відновлення автентичного київського обряду», – розповів архиєпископ.
Він наголосив, що справжню перспективу церковного життя вбачає в
«творенні того Царства Небесного на землі, про яке говорять отці Церкви.
Конкретніше – у формуванні духовної альтернативи світові корупції,
брехні, пристосуванства, кар’єризму…».
Джерело: Департамент інформації УГКЦ
Добра справа не робиться поганими людьми. Сила перемагається тільки силою. В Україні нема сили добра (навіть в Церквах). Щоб її створити треба єднати не всіх, а тільки добрих, для цього треба визначити хто є хто, наприклад так https://goo.gl/zCLIZc . Гнобленому ворог гнобитель і інтереси протилежні, тому, коли дати підписати вимоги до закону, які захищають інтерес гнобленого, то гнобитель їх не підпише. В цім велика частка доброти кожного визначиться. Після створити силу добра, домовитися кого куди обирати.
ВідповістиВидалити