Виготовлення безпілотників сьогодні
повністю лежить на плечах волонтерів і меценатів. Натомість держава за
рік агресії не спромоглась організувати свою базу, де БПЛА виготовлялись
би консолідовано групою фахівців, зі своєю ремонтною базою.
Про це «Погляду» розповів жовківський авіамоделювальник, волонтер, доброволець, заступник командира батальйону «Луганськ-1» Андрій Умрихін.
«Коли ми тільки починали епопею з безпілотниками, до акції долучились аеромоделісти зі всієї України – люди, які тямлять в електроніці, льотних якостях літаків. І коли перші зразки БПЛА приїхали в Україну, це були зразки з Ізраїлю, які на той час коштували 10 тисяч євро, ми змогли зробити такий апарат, який на той час коштував дві тисячі доларів, який фактично не поступався у можливостях ізраїльському – літав до 20 кілометрів, піднімався на висоту до трьох тисяч метрів. Очевидно, зараз все пішло вгору, по ціні і по комплектуючих, але навіть отакі, які використовує Росія «Орлан-10», ми можемо робити самі, своїми зусиллями, тому що науковий потенціал в нас є, технічні можливості є, тренувальна база також є», - поділився Андрій Умрихін.
За його словами, цілий рік група конструкторів-волонтерів навчає операторів БПЛА, робить літачки, хоча комплектуючі, звісно, йдуть з-за кордону, – китайських, американських виробників, точно такі, які використовує РФ, - говорить співрозмовник.
І як не дивно, зазначає спеціаліст, що за рік війни у держави так і не з’явилось бажання організувати централізоване виготовлення власних БПЛА.
Натомість фахівці готові за місяць впоратись із замовленням. «Ми готові за місяць зробити 20, 30, 200 літачків… скільки буде потрібно. Якби було замовлення, ми б зібрали хлопців, сконсолідовано, в одному місті. Їх можна робити що у Рівному, що в Києві, що у Львові чи в Харкові… Можна налагодити систему, засипати фронт операторами. Апарати літали б і до 100-200 кілометрів, літали вночі, на бензиновому пальному», - говорить авіамоделювальник.
Андрій Умрихін також розповів, що БПЛА, які можна побачити на виставках, це все волонтерські літачки, в яких основний кістяк розроблений у Львові. Цей кістяк тепер використовується групою моделістів, які роблять різні апарати, з однією і тією ж електронною базою.
«Начинка» до безпілотників фактично всюди одна і та ж, але питання в конструкції літака, батареї, міцності, камері. Літак має два крила як ізраїльський, так і американський, відеокамери на ізраїльському точно такі, як на українському, випускаються в Японії, фірмою «Соні». Просто є конструкторський набір можливостей, які може давати електроніка – GPS-навігація, онлайн-передачі… Якщо робити за 6-10 тисяч євро, він буде краще летіти, вище, здійснюватиме кращу відеозйомку, зможе літати вночі», - коментує фахівець.
За його словами, сьогодні на фронт потрібно у 20-30 разів більше БПЛА, ніж є зараз. «Чому мільйони, які направляються на схід, за рік не дійшли сюди? Якщо перші місяці можна було зрозуміти, через логістику, відсутність коштів, то зараз.... Якби нам виділили із нового бюджету кошти, до весни ми б уже налагодили виробництво власних БПЛА», - говорить Андрій Умрихін.
При цьому волонтер наголошує, що закуповувати безпілотники, до прикладу, в Ізраїля, було б не далекоглядно.
«Якщо влада хоче купувати БПЛА в Ізраїлі, то за ту суму тут можна два літаки побудувати, де ж логіка? Бо що таке купити літак? Щось поламалось, а запчастин немає. А коли створюється наша база, то вона вже передбачає рембазу, ремкомплект, ремзабезпечення. Це дуже важливо», - наголосив співрозмовник.
Фото: www.peoplesproject.com
Джерело: НОВИЙ ПОГЛЯД
Про це «Погляду» розповів жовківський авіамоделювальник, волонтер, доброволець, заступник командира батальйону «Луганськ-1» Андрій Умрихін.
«Коли ми тільки починали епопею з безпілотниками, до акції долучились аеромоделісти зі всієї України – люди, які тямлять в електроніці, льотних якостях літаків. І коли перші зразки БПЛА приїхали в Україну, це були зразки з Ізраїлю, які на той час коштували 10 тисяч євро, ми змогли зробити такий апарат, який на той час коштував дві тисячі доларів, який фактично не поступався у можливостях ізраїльському – літав до 20 кілометрів, піднімався на висоту до трьох тисяч метрів. Очевидно, зараз все пішло вгору, по ціні і по комплектуючих, але навіть отакі, які використовує Росія «Орлан-10», ми можемо робити самі, своїми зусиллями, тому що науковий потенціал в нас є, технічні можливості є, тренувальна база також є», - поділився Андрій Умрихін.
За його словами, цілий рік група конструкторів-волонтерів навчає операторів БПЛА, робить літачки, хоча комплектуючі, звісно, йдуть з-за кордону, – китайських, американських виробників, точно такі, які використовує РФ, - говорить співрозмовник.
І як не дивно, зазначає спеціаліст, що за рік війни у держави так і не з’явилось бажання організувати централізоване виготовлення власних БПЛА.
Натомість фахівці готові за місяць впоратись із замовленням. «Ми готові за місяць зробити 20, 30, 200 літачків… скільки буде потрібно. Якби було замовлення, ми б зібрали хлопців, сконсолідовано, в одному місті. Їх можна робити що у Рівному, що в Києві, що у Львові чи в Харкові… Можна налагодити систему, засипати фронт операторами. Апарати літали б і до 100-200 кілометрів, літали вночі, на бензиновому пальному», - говорить авіамоделювальник.
Андрій Умрихін також розповів, що БПЛА, які можна побачити на виставках, це все волонтерські літачки, в яких основний кістяк розроблений у Львові. Цей кістяк тепер використовується групою моделістів, які роблять різні апарати, з однією і тією ж електронною базою.
«Начинка» до безпілотників фактично всюди одна і та ж, але питання в конструкції літака, батареї, міцності, камері. Літак має два крила як ізраїльський, так і американський, відеокамери на ізраїльському точно такі, як на українському, випускаються в Японії, фірмою «Соні». Просто є конструкторський набір можливостей, які може давати електроніка – GPS-навігація, онлайн-передачі… Якщо робити за 6-10 тисяч євро, він буде краще летіти, вище, здійснюватиме кращу відеозйомку, зможе літати вночі», - коментує фахівець.
За його словами, сьогодні на фронт потрібно у 20-30 разів більше БПЛА, ніж є зараз. «Чому мільйони, які направляються на схід, за рік не дійшли сюди? Якщо перші місяці можна було зрозуміти, через логістику, відсутність коштів, то зараз.... Якби нам виділили із нового бюджету кошти, до весни ми б уже налагодили виробництво власних БПЛА», - говорить Андрій Умрихін.
При цьому волонтер наголошує, що закуповувати безпілотники, до прикладу, в Ізраїля, було б не далекоглядно.
«Якщо влада хоче купувати БПЛА в Ізраїлі, то за ту суму тут можна два літаки побудувати, де ж логіка? Бо що таке купити літак? Щось поламалось, а запчастин немає. А коли створюється наша база, то вона вже передбачає рембазу, ремкомплект, ремзабезпечення. Це дуже важливо», - наголосив співрозмовник.
Фото: www.peoplesproject.com
Джерело: НОВИЙ ПОГЛЯД
Немає коментарів:
Дописати коментар