Напередодні
Квітної Неділі за юліанським, а Світлого Празника Христового
Воскресіння за григоріанським календарем українське християнство
продемонструвало неймовірну живучість ідеї відновлення християнської
Єдності.
Несподівано для українського загалу Харківсько-Полтавська єпархія
УАПЦ, фактично незалежна структура, зробила неочікуваний крок до
християнської Єдності Церкви в Україні: XXV єпархіяльний собор
Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної
Церкви постановив
звернутися «до Блаженнішого Патріярха Святослава і синоду єпископів
Української Греко-Католицької Церкви з проханням про братні поради щодо
досягнення євхаристійного спілкування та адміністративної єдности
Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної
Церкви з Українською Греко-Католицькою Церквою як із співспадкоємницею
київської духовної традиції».
Факт по собі незвичайний для українського християнського життя,
означеного поділами і конфліктами. Без лишнього пафосу можна твердити,
що це рішення є історичним. Адже після невдалих спроб митрополитів
Вельямина Рутського та Петра Могили поєднати Київську Церкву – «щоб Русь
не нищила Русь», це перша реальна спроба, яка може увічатися осягненням
омріяної Єдності розділеної Київської Церкви, щоправда іще не в
повноті. Але це уже сам по собі факт, який вселяє надію.
І не тільки надію, але і радість. Радість, яка б мала сповнити кожне
християнське серце, щонайменше в Україні. Адже розділені брати роблять
реальні кроки у напрямку до осягнення християнської Єдності, а не
вдаються до пустопорожньої балаканини і двозначних декларацій. Це не
може не тішити ранене розколами і поділами серце українських християн.
Як свого часу влучно сказав владика Венедикт (Алексійчук) у своїй
доповіді «Наша християнська ідентичність», «якщо ми знаємо, що поділи –
не від Бога, адже Бог – Той, що справедливо єднає, а диявол – той, хто
підступно ділить, то розуміємо, що змагання до єдності лежить на
відповідальності усієї Церкви Божої, а не якоїсь одної групи чи
конфесії». Адже Господь не заснував дві, три, п’ять, тридцять чи більше
Церков. Він заснував тільки Одну, Єдину Свою Церкву. Змагання до
віднайдення втраченої Єдності – одне з основних завдань християнства.
Великі екуменічні потуги, які часто-густо критикували модель Єдності,
яка знайшла своє втілення у Східних Католицьких Церквах, так і не
спромоглися запропонувати якусь якісно інакшу, якісно відмінну модель
Єдності між католицтвом і православ’ям. Але століття християнської
історії підтвердили, що саме модель Єдності, яку утіловлюють східні
католики, є єдиною здатною до життя моделлю християнської Єдності. Інших
здатних до життя і розвитку моделей нема.
Історія з Ординаріятом для колишніх англікан є наглядним
підтвердженням того, що хто дійсно шукає Єдності, той її і віднаходить.
Сподіваймося, що велике починання владики Ігоря Ісіченка та єпархії, яку
він провадить – це лише початок реального, а не віддаленого у
перспективу Другого Христового пришестя, осягнення Єдності до тепер
розділеної Київської Церкви.
Джерело: Воїни Христа Царя
Немає коментарів:
Дописати коментар