Сторінки

середа, 4 березня 2015 р.

04.03.2015р. Б. / Диякон Андрій Кураєв: "Хто зіпсував повітря?"

диякон Андрій Кураєв

У неділю, в свято Торжества православ'я, група націоналістів із символікою "Правого сектора" влаштувала провокацію після богослужіння в Спасо-Преображенському катедральному соборі міста Суми, в ході якої постраждала одна людина.

"Загрози храмам пов'язані з атмосферою ненависті, яка створюється розкольницькими рухами, що періодично виступають з абсурдними наклепницькими звинуваченнями щодо канонічної Української церкви", - підкреслив Володимир Легойда. РІА Новини

***
За фактом варто зробити кілька уточнень:

1. У Сумах собор стоїть на місцевому "Арбаті" - головній пішохідній вулиці. Тому гуртування політичного життя навколо собору не повинно дивувати.

2. У цьому випадку ніякого нападу на храм не було. Був пікет на вулиці.

3. Собор, єпархіальне управління, житлова резиденція єпископа - це єдиний комплекс, обнесений спільним парканом. Для того, щоб єпископ з храму міг потрапити до себе, не було ніякої необхідності йому виходити на вулицю через головну браму. Те, що владика, знаючи про вуличний пікет, все ж вибрав саме такий маршрут, важко розцінити інакше як провокацію вже з його боку. Не варто плутати пацанівські поняття і етику християнського пастиря. Навіщо йти туди, де тебе чекають неадекватні люди? Якщо ти як Христос вмієш чудесним чином пройти через злий натовп - йди. А якщо тобі для цього потрібні охоронці - поверни.

4. ПО відео зрозуміло, що владика при цьому нічим не ризикував: козаків-охоронців навколо нього було більш ніж достатньо. Але ж патріархія замовила йому інфопривід поговорити про "переслідування" - він і пішов.

5. Потерпіла "одна людина" - це охоронець собору, а "група націоналістів" - це кілька підлітків. Страждання охоронця полягало в тому, що на вулиці (не в храмі і не на церковній території) підліток-пікетник, якого той відганяв  подалі від храму,  вдарив його головою в око. З єпархіального відеорепортажу акуратно видалені слова охоронця про те, що він зробив з підлітком після того, як наблизився до хлопця. Ймовірно, охоронець схопив його за руки (в яких був паперовий український прапор) - і хлопець відбився тим, чим міг.

6. Відеоролик вартий особливої ​​уваги: ​​у його фіналі на тлі фотографій сумських підлітків протодиякон виголошує, а хор співає "анатему".

7. Варто зазначити, що виголошуваного анафематизму  в Чині Торжества Православ'я просто немає. Ця формула взята сумською єпархією з рішення Синоду РПЦЗ від 1 січня 1970 р. з нагоди сторіччя з дня народження В. І. Леніна:
"Володимиру Леніну та іншим гонителям Христової Церкви, нечестивим відступникам, що підняли руку на помазаника Божого, що вбивають священнослужителів, що оскверняють святині, що руйнують храми Божі, катуючи братію нашу і зневажають Вітчизну нашу, анатема".

Ну от тепер і сумські пацани, які явно з радістю руйнували пам'ятники Леніну, зведені на один щабель з Іллічем.

8. Так "вониждіти". Для ОМОНу це може бути неважливо, але для християнського архиєпископа це повинно бути вкрай значимо. Це - його паства. Чому б  не прийняти їх, нехай навіть і в церковно-святковий день? Зустрінься, поговори, помолись з ними на дорогій та рідній для них українській мові, розкажи про Євангеліє. Замість цього – задирання та безглузда анатема.

9. Якщо з таких дрібниць робляться приводи для скарг президенту та інтерв'ю Легойди, значить, ситуація зі свободою совісті на Україні досить спокійна.

10. Лідер сумської організації УНСО засудив дії молодих активістів https://www.facebook.com/mykola.surzhenko/posts/591817290952979?pnref=story

11. Взагалі "та сторона" не звинувачує сумську єпархію в чомусь антиукраїнському і швидше виправдовується, ніж нападає:

Журналіст РІСУ попросила Володимира Ганзіна розповісти свою версію недільних подій. Ось що він повідомив: «Я йшов у неділю по Соборній вулиці з приятелем з заходу на підтримку Надії Савченко. Ми зупинилися біля храму і стояли, розмовляли. Нікого не чіпали, нічого не викрикували. Просто стояли на вулиці. Аж тут з храму вибіг охоронець і в грубій формі почав мене відштовхувати, вихопив і порвав синьо-жовтий прапорець, які роздавали на мітингу, заломив руки. У той час по вулиці йшли патрульні міліціонери, вони втрутилися в конфлікт. На цьому він би і завершився, але тут з'явилися хлопці з «Правого сектора». Заявляю, що я їх не викликав, з ними не знайомий і не маю жодного відношення. Тим часом з храму вийшли якісь «козаки» і закрутилося не зрозуміло що. А ми з товаришем стояли між ними і намагалися заспокоїти обидві сторони. Я навіть з охоронцем тим обнявся. Закінчилося все тим, що я написав заяву в міліцію на дії охоронця храму. Пізніше намагався потрапити на прийом до єпископа Євлогія, на що мені відповіли, що прийомний день у вівторок. Чому ця ситуація викликала такий резонанс, не знаю».

Представник «Правого сектору» в Сумах Денис Титарчук теж розповів свою версію подій біля храму: «В офіс «Правого сектора» зателефонували і повідомили, що біля Спасо-Преображенського собору побили людину і порвали український прапор. Ми виїхали на місце події і побачили, що біля храму близько сотні агресивно налаштованих людей. Зазначу, що була лише словесна перепалка і силу ніхто не застосовував. Ми не перекривали вхід ні в храм, ні в єпархіальне управління. Єпископа і віруючих ніхто не чіпав, міліція стежила за правопорядком. Ми сказали гасла і пішли».


Але для мене важливо те, що В. Легойда, людина, що відповідає за співпрацю Патріархії та російських мас-медіа, визнає, що вина і відповідальність можуть бути не тільки юридичними, а й моральними.

Згоден. Але є питання:

Які особливості нюху заважають помітити таку ж смердючу атмосферу не за кордоном, а у себе?

Що раніше прозвучало - патріарше "зрадники в рясах" чи президентське "націонал-зрадники"?
А вбивство Нємцова (це не загрози, а реальне вбивство) ніяк не пов'язано з атмосферою ненависті, яку насаджують в Росії державні медіа?

За якими такими законами гібридна транскордонна війна, що  підігрівається,  буде жалити лише в одному напрямку і не обернеться в свій же тил в жадобі покарати "п'яту колону"?

Який мудрець розрахував, що давши людям право на ненависть, він потім зможе це право анулювати, або зробити так, щоб воно реалізовувало себе лише за кордоном?

***
Брати Грімм колись розповіли казочку про кашу, що збунтувалася:

Жила-була одна дівчинка. Пішла дівчинка в ліс за ягодами і зустріла там стареньку.
- Здрастуй, дівчинко, - сказала їй бабуся. - Дай мені ягід, будь ласка.
- На, бабусю, - каже дівчинка.
Поїла старенька ягід і сказала:
- Ти мені ягід дала, а я тобі теж щось подарую. Ось тобі горщик. Варто тобі тільки сказати:
«Раз, два, три, горщик, вари!» 
і він почне варити смачну, солодку кашу.
А скажеш йому: «Раз, два, три, більше не вари!»
- І він перестане варити.
- Спасибі, бабусю, - сказала дівчинка, взяла горщик і пішла додому, до матері.
Зраділа мати з  цього горщика. Та й як не радіти? Без праці і клопоту завжди на обід смачна, солодка каша готова.
Ось одного разу пішла дівчинка кудись з дому, а мати поставила горщик перед собою і каже:
«Раз, два, три, горщик, вари!»
Він і почав варити. багато каші наварив. Мати поїла, сита стала. А горщик все варить і варить кашу. Як його зупинити? Потрібно було сказати:
«Раз, два, три, більше не вари!»
- Так мати забула ці слова, а дівчинки вдома не було. Горщик варить і варить. Вже вся кімната повна каші, вже й у передпокої каша, і на ганку каша, і на вулиці каша, а він все варить і варить.
Злякалася мати, побігла за дівчинкою, так не перебратися їй через дорогу - гаряча каша річкою тече.
Добре, що дівчинка недалеко від будинку була. Побачила вона, що на вулиці робиться, і бігом побігла додому. Підійнялася на ганок, відкрила двері й крикнула:
«Раз, два, три, більше не вари!»
І перестав горщик варити кашу ...

***
Яка дівчинка зможе владно сказати кисельовській пропаганді: "Досить! Більше не вари"? Для цього ж треба бути дівчинкою, а не досвідченою політичною леді.

Релігійна організація, яка нагороджує Кисельова і його "мобілізованих" колег орденами, на роль такої дівчинки явно не претендує.

Джерело:    Воїни Христа Царя

Немає коментарів:

Дописати коментар