диякон Андрій Кураєв
У неділю, в свято Торжества православ'я, група націоналістів із
символікою "Правого сектора" влаштувала провокацію після богослужіння в
Спасо-Преображенському катедральному соборі міста Суми, в ході якої
постраждала одна людина.
"Загрози храмам пов'язані з атмосферою ненависті, яка створюється
розкольницькими рухами, що періодично виступають з абсурдними
наклепницькими звинуваченнями щодо канонічної Української церкви", -
підкреслив Володимир Легойда. РІА Новини
***
За фактом варто зробити кілька уточнень:
1. У Сумах собор стоїть на місцевому "Арбаті" - головній пішохідній
вулиці. Тому гуртування політичного життя навколо собору не повинно
дивувати.
2. У цьому випадку ніякого нападу на храм не було. Був пікет на вулиці.
3. Собор, єпархіальне управління, житлова резиденція єпископа - це
єдиний комплекс, обнесений спільним парканом. Для того, щоб єпископ з
храму міг потрапити до себе, не було ніякої необхідності йому виходити
на вулицю через головну браму. Те, що владика, знаючи про вуличний
пікет, все ж вибрав саме такий маршрут, важко розцінити інакше як
провокацію вже з його боку. Не варто плутати пацанівські поняття і етику
християнського пастиря. Навіщо йти туди, де тебе чекають неадекватні
люди? Якщо ти як Христос вмієш чудесним чином пройти через злий натовп -
йди. А якщо тобі для цього потрібні охоронці - поверни.
4. ПО відео зрозуміло, що владика при цьому нічим не ризикував:
козаків-охоронців навколо нього було більш ніж достатньо. Але ж
патріархія замовила йому інфопривід поговорити про "переслідування" -
він і пішов.
5. Потерпіла "одна людина" - це охоронець собору, а "група
націоналістів" - це кілька підлітків. Страждання охоронця полягало в
тому, що на вулиці (не в храмі і не на церковній території)
підліток-пікетник, якого той відганяв подалі від храму, вдарив його
головою в око. З єпархіального відеорепортажу акуратно видалені слова
охоронця про те, що він зробив з підлітком після того, як наблизився до
хлопця. Ймовірно, охоронець схопив його за руки (в яких був паперовий
український прапор) - і хлопець відбився тим, чим міг.
(Фото, відео та розповідь охоронця тут http://www.portal-pravoslavie.sumy.ua/sumsk-ekstremsti-vlashtuvali-chergovu-provokaczyu-blya-kafedralnogo-soboru-v-sumax.html).
6. Відеоролик вартий особливої уваги: у його фіналі на тлі
фотографій сумських підлітків протодиякон виголошує, а хор співає
"анатему".
7. Варто зазначити, що виголошуваного анафематизму в Чині Торжества
Православ'я просто немає. Ця формула взята сумською єпархією з рішення
Синоду РПЦЗ від 1 січня 1970 р. з нагоди сторіччя з дня народження В. І.
Леніна:
"Володимиру Леніну та іншим гонителям Христової Церкви, нечестивим
відступникам, що підняли руку на помазаника Божого, що вбивають
священнослужителів, що оскверняють святині, що руйнують храми Божі,
катуючи братію нашу і зневажають Вітчизну нашу, анатема".
Ну от тепер і сумські пацани, які явно з радістю руйнували пам'ятники Леніну, зведені на один щабель з Іллічем.
8. Так "вониждіти". Для ОМОНу це може бути неважливо, але для
християнського архиєпископа це повинно бути вкрай значимо. Це - його
паства. Чому б не прийняти їх, нехай навіть і в церковно-святковий
день? Зустрінься, поговори, помолись з ними на дорогій та рідній для них
українській мові, розкажи про Євангеліє. Замість цього – задирання та
безглузда анатема.
9. Якщо з таких дрібниць робляться приводи для скарг президенту та
інтерв'ю Легойди, значить, ситуація зі свободою совісті на Україні
досить спокійна.
10. Лідер сумської організації УНСО засудив дії молодих активістів https://www.facebook.com/mykola.surzhenko/posts/591817290952979?pnref=story
11. Взагалі "та сторона" не звинувачує сумську єпархію в чомусь антиукраїнському і швидше виправдовується, ніж нападає:
Журналіст РІСУ попросила Володимира Ганзіна розповісти свою версію
недільних подій. Ось що він повідомив: «Я йшов у неділю по Соборній
вулиці з приятелем з заходу на підтримку Надії Савченко. Ми зупинилися
біля храму і стояли, розмовляли. Нікого не чіпали, нічого не
викрикували. Просто стояли на вулиці. Аж тут з храму вибіг охоронець і в
грубій формі почав мене відштовхувати, вихопив і порвав синьо-жовтий
прапорець, які роздавали на мітингу, заломив руки. У той час по вулиці
йшли патрульні міліціонери, вони втрутилися в конфлікт. На цьому він би і
завершився, але тут з'явилися хлопці з «Правого сектора». Заявляю, що я
їх не викликав, з ними не знайомий і не маю жодного відношення. Тим
часом з храму вийшли якісь «козаки» і закрутилося не зрозуміло що. А ми з
товаришем стояли між ними і намагалися заспокоїти обидві сторони. Я
навіть з охоронцем тим обнявся. Закінчилося все тим, що я написав заяву в
міліцію на дії охоронця храму. Пізніше намагався потрапити на прийом до
єпископа Євлогія, на що мені відповіли, що прийомний день у вівторок.
Чому ця ситуація викликала такий резонанс, не знаю».
Представник «Правого сектору» в Сумах Денис Титарчук теж розповів
свою версію подій біля храму: «В офіс «Правого сектора» зателефонували і
повідомили, що біля Спасо-Преображенського собору побили людину і
порвали український прапор. Ми виїхали на місце події і побачили, що
біля храму близько сотні агресивно налаштованих людей. Зазначу, що була
лише словесна перепалка і силу ніхто не застосовував. Ми не перекривали
вхід ні в храм, ні в єпархіальне управління. Єпископа і віруючих ніхто
не чіпав, міліція стежила за правопорядком. Ми сказали гасла і пішли».
Але для мене важливо те, що В. Легойда, людина, що відповідає за
співпрацю Патріархії та російських мас-медіа, визнає, що вина і
відповідальність можуть бути не тільки юридичними, а й моральними.
Згоден. Але є питання:
Які особливості нюху заважають помітити таку ж смердючу атмосферу не за кордоном, а у себе?
Що раніше прозвучало - патріарше "зрадники в рясах" чи президентське "націонал-зрадники"?
А вбивство Нємцова (це не загрози, а реальне вбивство) ніяк не
пов'язано з атмосферою ненависті, яку насаджують в Росії державні медіа?
За якими такими законами гібридна транскордонна війна, що
підігрівається, буде жалити лише в одному напрямку і не обернеться в
свій же тил в жадобі покарати "п'яту колону"?
Який мудрець розрахував, що давши людям право на ненависть, він потім
зможе це право анулювати, або зробити так, щоб воно реалізовувало себе
лише за кордоном?
***
Брати Грімм колись розповіли казочку про кашу, що збунтувалася:
Жила-була одна дівчинка. Пішла дівчинка в ліс за ягодами і зустріла там стареньку.
- Здрастуй, дівчинко, - сказала їй бабуся. - Дай мені ягід, будь ласка.
- На, бабусю, - каже дівчинка.
Поїла старенька ягід і сказала:
- Ти мені ягід дала, а я тобі теж щось подарую. Ось тобі горщик. Варто тобі тільки сказати:
«Раз, два, три, горщик, вари!»
і він почне варити смачну, солодку кашу.
А скажеш йому: «Раз, два, три, більше не вари!»
- І він перестане варити.
- Спасибі, бабусю, - сказала дівчинка, взяла горщик і пішла додому, до матері.
Зраділа мати з цього горщика. Та й як не радіти? Без праці і клопоту завжди на обід смачна, солодка каша готова.
Ось одного разу пішла дівчинка кудись з дому, а мати поставила горщик перед собою і каже:
«Раз, два, три, горщик, вари!»
Він і почав варити. багато каші наварив. Мати поїла, сита стала. А
горщик все варить і варить кашу. Як його зупинити? Потрібно було
сказати:
«Раз, два, три, більше не вари!»
- Так мати забула ці слова, а дівчинки вдома не було. Горщик
варить і варить. Вже вся кімната повна каші, вже й у передпокої каша, і
на ганку каша, і на вулиці каша, а він все варить і варить.
Злякалася мати, побігла за дівчинкою, так не перебратися їй через дорогу - гаряча каша річкою тече.
Добре, що дівчинка недалеко від будинку була. Побачила вона, що
на вулиці робиться, і бігом побігла додому. Підійнялася на ганок,
відкрила двері й крикнула:
«Раз, два, три, більше не вари!»
І перестав горщик варити кашу ...
***
Яка дівчинка зможе владно сказати кисельовській пропаганді: "Досить!
Більше не вари"? Для цього ж треба бути дівчинкою, а не досвідченою
політичною леді.
Релігійна організація, яка нагороджує Кисельова і його "мобілізованих" колег орденами, на роль такої дівчинки явно не претендує.
Джерело: Воїни Христа Царя
Немає коментарів:
Дописати коментар