Сторінки

середа, 6 серпня 2014 р.

06.08.2014р. Б. / Молитва у стражданні

молитва довіри
Для віруючої людини найважливішою духовною допомогою в стражданні є молитва. Святий Ісаак Сирин пише, що коли стражденна людина звертається у молитві до Бога, Він завжди відповідає, і Йому не неприємно співстраждати з тим, хто взиває до Нього. А Ориген доповнює: тільки молитва спроможна «перемогти Бога».
 
Допомога, якої Бог уділяє страдникові, не завжди полягає у зціленні або зменшенні болю. Бог дає людині те, що в цей момент для неї найкраще з духовного погляду. А цим є однаковою мірою як повернення до здоров’я, так і подальше тривання страждань. Через страждання Бог може вдосконалювати нутро людини і готувати її до прийняття ще більших благ. 

Страждання вимагає терпеливості, а молитва її вдосконалює. Молитва дає внутрішній мир і сили. Вочевидь, молитва у стражданні, як фізичному, так і духовному чи психічному, не є легкою. Тому вона має бути простіша. В таких випадках краще користуватися відомими молитовними формулами, наприклад, розарію, літаній чи відомих усних молитов. Це можуть бути прості молитовні звертання, що виражають довіру: наприклад, молитва св. Фаустини «Ісусе, я уповаю на Тебе», «Отче, я довіряю Тобі», або молитва Ісуса у Гетсиманії: «Отче, нехай буде воля Твоя». 

Якщо страждання дозволяє, добре буде помолитися разом з Ісусом молебень Хресної дороги. Розуміння страждань Господа, які нас спасають, і усвідомлення, що в Його ранах наше зцілення (пор. Іс 53, 5) допомагає з більшою довірою брати власний хрест. Крім того, тоді легше з’єднати свої страждання зі стражданням Бога-Людини та жертвувати їх у намірі ближніх. 

У стражданні можуть виникнути ситуації, коли людина сумнівається, заперечує присутність Бога, бореться з Ним, звинувачує Його, богохулить і т. ін. Згадаймо, що такі ситуації не чужі й Святому Письму. В Біблії маємо чимало прикладів молитви, яка зовсім не смиренна, а виражає бунт, спротив, боротьбу. Достатньо згадати Іова, а також книгу Плач Єремії, або відповідні псалми. 

У час страждань я особливо раджу молитву псалмами. У Псалтирі не бракує псалмів, які описують ситуацію хвороби, болю і тягот, наприклад, Пс 6, 7, 10, 12, 13, 17, 22, 26, 31, 35, 38, 39, 40, 41, 69… Варто також сягати і по «псалми довіри»: 23, 27, 37, 42, 55, 62, 73, 84, 91, 131. Вони й справді спершу можуть викликати бунт і спротив, але коли молитимемося ними наполегливо, то поволі вони внесуть у серце спокій та довіру. 

Отці Церкви звертають увагу на молитву вдячності. Вона посилаються на слова св. Павла: «За все дякуйте: така бо воля Божа щодо вас у Христі Ісусі» (Сол 5, 18). Павло підкреслює, що воля Божа — це щоб ми дякували в кожному становищі, також і в стражданнях. 

Інколи страждання такі сильні, що молитися просто неможливо. Тоді не залишається нічого іншого, як мовчки перебувати у присутності Божій. Таке довірливе перебування плідніше за найкрасивіші слова. 

Якщо ж навіть воно неможливе, молитвою стає саме страждання. Тоді вистачить коротких зітхань або жертвування Богові дрібних форм аскези, наприклад, спокійне вживання ліків або терпеливість щодо медперсоналу. 

Окрім молитви хворого, варто ще згадати про силу заступницької молитви за стражденних. До такої молитви нас заохочує Святе Письмо. Хворіє хтось з-поміж вас? Нехай приведуть до нього пресвітерів Церкви, нехай помоляться нас ним і покладуть на нього руки в ім’я Господа. А сповнена віри молитва буде для хворого порятунком, і Господь його підведе. І якби хтось чинив гріхи проти Господа, відпустяться йому. Отож визнавайте гріхи один перед одним, моліться один за одного, аби вам доступити здоров’я. Велику міць має витривала молитва праведника (пор. Як 5 14нн). 

Заступницька молитва за хворих єднається з молитвою цілої Церкви. Її плодом може бути духовний мир, внутрішня гармонія, єднання, надія, відвага переживати страх і біль, здатність прощати. 

Можливим є також і повне зцілення (зокрема під час молитов чи «заступницьких» Мес). Однак варто підкреслити, що швидке фізичне зцілення не становить остаточної мети. Воно тільки імпульс, поштовх, який має провадити до зцілення нутра, зцілення духовного, будованого на любові та подальшій внутрішній праці. 

Станіслав Бєль SJ, deon.pl

Джерело:   КРЕДО

Немає коментарів:

Дописати коментар