Невідкладність звіщення Євангелія про сім’ю в сучасних умовах,
позначених різноманітними формами кризи: ось провідна думка Підготовчого
документа Надзвичайної асамблеї Синоду єпископів на тему «Завдання
сімейного душпастирства у контексті євангелізації».
Надзвичайну асамблею заплановано на 5-19 жовтня наступного року. Папа Франциск ухвалив рішення скликати Синод єпископів двічі.
На Надзвичайній асамблеї 2014 року буде представлено «status
questionis», підготовка вже розпочалася розсиланням питань до єпископів;
потім 2015 року відбудеться планове засідання Синоду, де має бути
розроблена програма душпастирства людської особистості та сім’ї.
Суспільна й духовна криза наших днів стає пастирським викликом, що
скерований до євангелізаційної місії Церкви щодо сім’ї, читаємо у
Підготовчому документі. Нині ми стикаємося з безпрецедентними
проблемами: зростання числа вільних співжиттів, які інколи виключають
саму думку про шлюб, та одностатевих союзів, у деяких країнах уже
допущених до усиновлення дітей. Уваги з боку Церкви потребують і нові
концепції, що стосуються сім’ї: сурогатне материнство, культура
тимчасового, а також апріорна впевненість у нестабільності шлюбного
союзу. В документі названо також і такі пастирські виклики, як мішані та
міжрелігійні шлюби, сім’я з одним із батьків, багатоженство, шлюби за
вибором батьків, часто пов’язані з проблемою приданого, а то й викупу;
система каст, культура відмови від зобов’язаності; форми фемінізму,
ворожі Церкві; міграційні потоки та переформулювання самої ідеї сім’ї;
релятивістський плюралізм у розумінні шлюбу; ідеологічні тенденції, які
породжують законодавчі акти, що знецінюють нерозірвальність шлюбу та
вірність подружжя; вплив мас-медіа на сприйняття шлюбу і сімейного
життя; нові інтерпретації прав людини. Й насамперед, у церковній
сфері, — відхід від практики Таїнства Шлюбу, а також невіра в цілющу
силу Таїнства Примирення.
У нерозривних узах шлюбу, нагадує Підготовчий документ Синоду про
сім’ю, «подружжя переживають красу любові, батьківства й материнства», а
також удостоєні участі у творчому діянні Бога. Подружжя беруть на себе
відповідальність за виховання людей на благо людського роду.
Документ звертає особливу увагу на душпастиську опіку підлітків та
молоді, народжених у незаконних з церковного погляду шлюбах, де батьки
ніколи не приступали до святих таїнств.
Віровчення про сім’ю і шлюб, підкреслюється у Підготовчому документі,
має бути запропоноване «комунікативним та ефективним» способом, аби
«дійти до сердець і перемінити їх згідно з Божою волею, явленою у Христі
Ісусі».
Документ пропонує короткий огляд біблійного та церковного вчення про
сім’ю. «Шляхом дітонародження чоловік і жінка здійснюють у вірі
співпрацю з Богом у збереженні сотвореного та в розвиткові людської
сім’ї». Цей задум Бога був порушений первородним гріхом. Ісус Христос
відновив красу шлюбу, заново явивши цей задум Бога. Ісус під час свого
земного життя проповідував єдність і вірність подружжя, відкидаючи
розлучення і перелюб.
Особливу увагу в документі звернено на викладення вчення про сім’ю в
Катехізисі Католицької Церкви. Пастирська діяльність Церкви черпає
натхнення в істині про шлюб згідно з задумом Бога, який створив чоловіка
і жінку: в повноті часів Він явив в Ісусі Христі також і повноту
подружньої любові, возведеної до Таїнства. Однак християнський шлюб,
базований на згоді, наслідком якого є благо та обов’язки подружжя, не
застрахований від гріха, спроможного привести його до глибоких ран та до
зневаги самої гідності шлюбу.
У Підготовчому документі Синоду єпископів про сім’ю його учасникам пропонується дати відповіді:
єпископи мають відповісти на запитання про сприйняття церковного вчення
про шлюб по їхніх дієцезіях, про поширеність Таїнства Шлюбу серед
охрещених непрактикуючих католиків та ін.
За матеріалами: Радио Ватикана
Джерело: КРЕДО
Немає коментарів:
Дописати коментар